Büyük bir kadroyla seyircisinin karşısına çıkacak olan İzmir Devlet Opera ve Balesi’nde orkestrayı Tolga Taviş, Koroyu Ali Hoca, Çocuk Korosu’nu ise Şahin Erkılıç yönetiyor. Konserin solistleri ise soprano Nurdan Küçükekmekçi Aydın, tenor Erdem Erdoğan, bariton Serkan Kocadere.
Carmina Burana Üzerine
Beuern Ermiş Benoit manastırında 13. Yüzyıldan beri, kimin tarafından derlendiği bilinmeyen, kökleri o çağın gezgin öğrencilerine dayanan, kısmen çok bozuk bir Latince, kısmen orta yüksek Almanca ile yazılmış çok sayıda el yazması şiirler ve şarkılar bulunuyordu. 19. Yüzyıl ortalarına doğru Beuern Şiirleri (Carmina Burana )adı altında ilk kez yayınlanan bu dünyasal şiirlerde Carl Orff, hem dinleti biçiminde seslendirilebilecek hem de sahnede talih tanrıçası Fortuna’nın çarkını betimleyen dekorlar önünde kostümlü olarak oynanabilecek, dans ve şarkı benzeri bir oyun için mükemmel bir kaynak buldu. İçki ve sevgiden, gençlik ve güzellikten söz eden, kaba saba ama içten, ele avuca sığmayan bir yaşama sevinciyle dolu Beuern şiirleri içerik ve biçim yönünden farklılık gösteren üç bölümden oluşur. İlk bölüm doğayı ve aşkı dile getirir. Başlangıç korosu, Romalılar’ın en korktuğu ve en çok tapındığı talih tanrıçası Fortuna’ya saygılarını sunar. İçeriği sonsuz değişimdir. Yalnız erkek seslerinin yer aldığı ikinci bölüm meyhanede geçer. Sık sık kaba ve açık-saçık sözlerle dolu içki şarkıları söylenir.Üçüncü bölüm yine sevgi konusunun işlendiği bir soprano solo ile başlar. Ardından baritonun ateşli kur yaptığı bir şarkı gelir. Sopranoyla karşılıklı söyleşirler. Erkekler ise şaka yollu bu mutlu çiftten söz ederler. Koro, buna çocuk şarkılarını andıran zarif, sevimli bir ezgiyle katılır; sevgi ve aşk itiraf edilir. Kendinden geçen koro, güzellik tanrıçası Venüs’ü kutlar ve başlangıçtaki “Fortuna” bölümü yenilenir.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!